Stiu ca ati citit cu interes precedentul meu articol despre tipologii si stuatii de evitat la job, insa pe buzele tuturor a fost ceva de genul “bine, bine, am inteles ce nu-i ok, dar noi vrem sa stim ce sa facem pentru a avea succes”. Asa ca o sa scriu in acest articol sfaturile mele de cariera pentru cei ce-si doresc sa aiba success. O sa incerc sa va ofer ceva mai mult decat “secretele” in care vi se spune ca trebuie sa treceti peste obstacole si sa scrieti obiectivele voastre pe o hartie pe care sa o lipiti pe frigider.
E drept ca a fost mai simplu sa astern intr-un articol tot ce nu imi place decat sa scriu sfaturi cu adevarat pertinente de succes, si nu doar un articol de vorbe goale asa cum sunt cu miile, dar haideti sa vedem:
La job ca in familie
Nu, nu ma refer sa te simti chiar ca acasa, dar pentru eficienta muncii tale si succesul tau la job ar trebui sa te comporti fata de companie si fata de colegi precum te comporti cu iubitul sau familia. Acorda-le aproape aceeasi importanta si asa cum tratezi situatiile familiei, cu implicare si grija, la fel fa-o si in compania in care iti doresti sa ai succes. Pentru a te putea dedica carierei tale si a fi sigura ca nu te irosesti muncind fara rezultat, ar trebui mai intai sa iti pese de ceea ce faci, de compania pentru care faci si de rezultatul pe care l-ar putea avea actiunile tale asupra companiei. Fix cum se intampla si acasa cand iti pasa de ce crede iubitul tau de ceea ce faci tu pentru el.
Fii responsabila
Trateaza cu constiinciozitate sarcinile care ti se dau, incearca sa le duci la bun sfarsit cat mai eficient si intr-un timp cat mai scurt, iar cand nu iti iese, nu cauta scuze. Nu amana taskurile pana in ultimul moment si recunoaste atunci cand gresesti. Asuma-ti problemele si cauta solutii la ele.
Fii cu initiativa
Daca vrei sa avansezi in cariera este obligatoriu sa tratezi cu responsabilitate taskurile pe care le primesti, dar nu este suficient. Practic iti indeplinesti cu succes minimul necesar, dar nu iesi cu nimic in evidenta. Oamenii de succes sunt creativi, ies “out of the box”, depasesc nevoia de a li se spune ce sa faca si nu doar ca stiu singuri ce au de facut in continuare, ci gasesc noi oportunitati.
Creeaza nevoia de tine
Demonstreaza prin ceea ce faci ca este nevoie de abilitatile tale in companie. Implica-te, fa lucruri asa cum doar tu stii, sau asuma-ti sarcini pe care doar tu le-ai putea face atat de bine si care aduc rezultate. Fii unica si productiva. Sefii tai vor intelege repede ca esti o persoana fara de care nu s-ar mai obtine aceleasi rezultate. Se spune ca nimeni nu e de neinlocuit, insa tu poti aduce acel plus de care compania are nevoie si sa te faci (aproape) de neinlocuit.
Identifica ce nu faci productiv
Cand ti se dau taskuri, nu le executa robotic, fii atenta la rezultatele care se obtin, iar daca identifici actiuni care nu sunt urmate de rezultate productive, arata-le sefilor ca nu au mers si ca s-au irosit resurse. Nu-ti fie teama ca ii contrazici atat timp cat tu ai urmat intocmai indicatiile si demonstrezi cu rezultate masurabile ca nu au mers, urmand sa propui solutii.
Atentie la detalii
Asa cum ai fost invatata ca este bine sa gandesti de doua ori inainte sa zici ceva, la fel este bine sa privesti de doua ori tot ce te inconjoara. Si nu ma refer doar la obiecte materiale: includ aici actiuni si atitudini, ale tale si ale celorlalti. Dupa ce esti atenta la detalii, actioneaza in consecinta si vei observa ca vei fi din ce in ce mai buna!
Asuma-ti ca faci parte din companie
Toti suntem tentati ca dupa orele de program sa ne delimitam de companie, ba mai mult, sunt situatii in care va delimitati de companie sau de colegi chiar si in exercitarea jobului. Pentru parteneri si clienti tu reprezinti compania, fie ca esti manager, PR sau un simlu operator. Oamenii de succes se identifica intotdeauna cu firma in care lucreaza, o reprezinta cu demnitate in orice situatie si sunt capabili sa isi ceara scuze, in cazul unor greseli, in numele celorlalti din companie.
Discuta
De fiecare data cand ai nelamuriri, n-ai inteles ceva, sau pur si simplu nu stii, fii sincera, discuta si intreaba. Daca iti va fi teama de parerea ceorlalti si te vei preface ca ai inteles, insa vei face lucrurile gresit, vei lasa o impresie proasta si vei iesi in evidenta doar in sens negativ. Cand intrebi si ceri detalii, vei lasa impresia ca esti interesata sa faci cu adevarat lucrurile bine.
Acum, ca stii si aceste “secrete”, depinde doar cat de mult iti doresti tu sa ai succes. Daca esti pasionata de ce faci si vrei cu adevarat mai multe de la jobul tau, vei reusi.
No Comments